I've begun evaporating right before your eyes

Date 2011-02-24 Time 18:58:06
Här är jag. Ingström har klagat på min dåliga uppdatering, så jag tänkte att jag skulle göra min sötsak nöjd och publicera något av mina skriverier. Fråga inte om min mentala hälsa. Den skulle behöva en liten dask i baken.
Det känns just nu som om jag skulle bo på en helt egen planet, avskild från alla andra.
Känner mig olik alla andra, känner mig utanför alla andras gemenskap.
Hör inte hemma här.
Definitivt inte.

"Jag känner mig som ett barn,
som sett för mycket av världen.
Som inte kan förstå vidden av det hela,
men som ändå känner ett kvävande ansvar tynga axlarna.

Jag känner mig som ett barn,
som ofrivilligt dragits bort från leksaksaffären.
Bara för att sedan lämnas ute på den gråa gatan,
med tårar rinnande på kinden.

Jag känner mig som det där barnet,
som måste vara vuxet.
Där all lust redan förintats
och kvar finns bara vetskapen om de gällande reglerna.

Jag känner mig som det där barnet,
som glömt hur man leker.
Som inte längre minns lekarna
det var ämnat att leka .. "

I'm lost. I've begun evaporating.

KRAM!
M.Eklund
:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

vackert !

2011-02-26 @ 15:23:54
URL: http://blarand.blogg.se/

Kommentera!

Namnet är:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Din bloggadress är:

Din kommentar:

Trackback