You say you don't know, you won't know until you begin. So can't you see me standing here?

Date 2012-10-03 Time 15:06:00
Del 1 i projekt Rumsrenovering.

Jag strävade efter ett personligt rum, gärna mycket svartvitt.
Efter några turer till affären hittade jag tapeten med stort T,
och ganska snart hamnade den på inköpslistan.
Resten föll sig sedan naturligt - jag ville ha laminatgolv, jag ville ha ljusa väggar.
 
Resultatet av själva "byggandet" ser ni här nedanför.
 

Laminaten som valdes - Fransk ek, Närpes Golv

Fondtapeten - Cole & Son Tile, Närpes Golv


Tapeten (vanlig vit) - Boråstapeter, Närpes Golv


Efter tapetbortslitning började projektet


Fondtapeten är uppe.

Lite vit grundfärg användes för att täcka den övermäktiga
färg som varit i garderoben.
Tapetseringen fortsätter.
 
Efter några dagar fulla av förväntningar och stress blev resultatet detta.
 


För tillfället är även listorna uppe, och inredningen är snart på plats.
Men det får ni se i del 2.
 
Ett stort tack till min egen fina byggare.
Du är bäst!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Looks good! :D

Svar: Vänta tills det blir klart på riktigt då! ;)
Miranda Eklund

2012-10-03 @ 15:13:52
URL: http://karolinadansariregn.blogg.se
Postat av: Maria

Var någonstans så har du fått nytt rum hos din mormor eller där hemma där ni hade bott?

Svar: Det är nog hos mormor och morfar!
Miranda Eklund

2012-10-04 @ 15:49:29

Kommentera!

Namnet är:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Din bloggadress är:

Din kommentar:

Trackback